Milwaukee

27 februari 2018 - Milwaukee, Wisconsin, Verenigde Staten

Het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb. Vandaar nu een samenvatting van wat ik de afgelopen week heb gedaan.

Tricklebee:
De afgelopen week heb ik veel geholpen in Tricklebee. Dit is een café waar mensen kunnen lunchen en daarvoor betalen wat ze kunnen/willen. Ze hebben bijna geen betaalde mensen in dienst dus draaien voor een groot deel op vrijwilligers. Een groot deel van de kosten voor het café worden betaald door de EBG en donaties. Het eten is (bijna) allemaal veganistisch maar toch wel lekker. Het is mooi om te zien wat voor sociale functie ze hebben. Mensen die elkaar anders niet zo snel zouden ontmoeten eten nu met elkaar. Zelf heb ik vooral veel geholpen met groente snijden en soms serveren.

Verder zijn er een heleboel dingen die ik heb gedaan afgelopen week. Ik had een buspas voor een week dus ben vaak zelf even de stad in geweest. Een dag heb ik de bus gepakt naar het meer en daar gewandeld. Het was erg koud maar wel heel mooi, je kon door een park naar beneden wandelen (richting het meer), op de wandelpaden lag vaak nog een laagje ijs wat het een uitdaging maakte om veilig beneden te komen. Door Christie en David leer ik ook steeds meer nieuwe mensen kennen, wat erg leuk is (en goed voor m’n Engels), maar soms ook wel bijzonder is. Afgelopen donderdag waren we namelijk ’s avonds aan het eten in Tricklebee en ik werd uitgenodigd door iemand om mee te gaan naar een bijeenkomst, ik kon niet goed verstaan wat voor bijeenkomst het was, maar het was iets in de bibliotheek en David zei dat het erg leuk zou zijn. Dus ik ging daar met Matt naar toe om er daar achter te komen dat het een bijeenkomst in de Black History Month was met allemaal lezingen over de ongelijkheid. Het was wel interessant maar niet helemaal wat ik verwacht had.