Morongo

14 maart 2018 - Morongo Valley, California, Verenigde Staten

Na Las Vegas heb ik de bus genomen naar Banning waar ik ben opgehaald door de predikant van de EBG in Morongo en zijn vrouw. Morongo is wel de speciaalste plek waar ik tot nu toe ben geweest. De kerk staat in een reservaat waar veel Indianen wonen. De tribals krijgen ruim $8000 per maand zonder er voor te werken wat komt van onder andere het casino. Wat meteen handig is voor de financiële situatie van de kerk. Bij de kerk was een gastenverblijf waar ik sliep maar de meeste tijd bracht ik door in het huis van de predikant. Zondagochtend ben ik naar de kerk geweest daar, er waren ongeveer 25 mensen. Na de mededelingen begon de dienst met elkaar begroeten, iedereen stond op om elkaar een hand of knuffel te geven. Ook de dienst verder was interactiever, voor het gebed werd er gevraagd of er nog mensen waren waarvoor gebeden kon worden en ook de preek was interactiever. Op maandag ben ik gaan wandelen met de predikant en Jonathan, hij is een tribal waardoor we de canyon in mochten. Zonder hem hadden wij daar niet mogen wandelen. Op de weg terug werden we dan ook aangehouden door twee andere tribals die zich afvroegen waarom wij daar liepen, pas toen ze zagen dat we met een tribal waren was het goed.

1. Peter-Jan:
    17 maart 2018
    Wat cool! ik mocht inderdaad de canyon niet in toen :(